wtorek, 20 stycznia 2015

Zmiany na lepsze


Zmiany są w życiu potrzebne. Czasami są to zmiany na lepsze, czasami na gorsze... Tym razem jednak są to zmiany zdecydowanie na lepsze, gdyż dotyczą one zdrowia kota. Ważne jest dla mnie to (raczej dla wszystkich kociarzy), aby kot nie zjadał byle czego, tylko dobrej jakości karmy, a nawet przeszedł na dietę BARF. Dość długi czas, żyłam w błędzie karmiąc kota karmami z supermarketu (Perfect Fit, Whiskas), czasami urozmaicając mu jakąś niby ,, lepszą " typu RC. No cóż, każdy popełnia błędy, ale ważne, że da się je naprawić. Już tydzień temu zaczęłam wprowadzać małe zmiany w posiłkach mojego kota. Zaczęło się od podania mu przez rodzinę żylastego kawałka surowego mięsa (tfuu.. a jestem wegetarianką! :D) bez przypraw. Amand, aż oszalał z radości i wylizał całą miseczkę. :) Czyli pierwszy punkt zaliczony. Kolejnym krokiem była zmiana mokrej karmy na lepszą. Nieco stresowałam się przed tą decyzją, ponieważ Amand jest bardzo wybredny i jak większość kotów, nie lubi zmian. Ale o dziwo zjadł 1/2 zawartości puszeczki. Bardzo mnie to ucieszyło, gdyż oznaczało to, że zmierzamy w dobrym kierunku. Dzisiaj idę do sklepu zoologicznego, który sprzedaje dobrej jakości karmy. Przejrzałam ich stronkę internetową i mają m.in. suchą karmę Applaws, którą na pewno kupię, oraz mokre karmy Animonda carny. W dodatku dowiedziałam się, że na te mokry karmy jest przecena - 20%. Tak więc, kocur będzie mieć pełny zapas! Lecz zostało mi jeszcze 700 gram poprzedniej suchej karmy, którą prawdopodobnie nakarmię bezdomne koty, bo jednak szkoda mi jej marnować. Tak czy siak, więcej jej nie kupię, ani innych produktów tego typu firm.

Dodam jeszcze, że dzisiaj kot po raz pierwszy zjadł surowe żółtko z jajka i bardzo mu posmakowało. :)

+ parę zdjęć Pana Kota









4 komentarze:

  1. Jak miło, że kolejna osoba się "nawraca" :D Oby tylko kotek nie wybrzydzał, zmiana jedzenia wyjdzie mu na dobre.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taką nadzieję, że nie będzie wybrzydzał :D

      Usuń
  2. U nas dokładnie tak samo, zmiana żywienia po wielu latach jedzenia śmieci. Dobrze, że również się 'nawracacie' ^^ Oby nie było problemów z wprowadzaniem karm.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdrowie kota, najważniejsze! :)

    OdpowiedzUsuń