wtorek, 10 marca 2015

Terapeutyczna rola kota w życiu człowieka


Zastanawialiście się jaka jest tak naprawdę rola kota, w życiu człowieka? A może tej roli brak? Otóż są na ten temat różne teorie, jak i ideologie, ale jedno jest pewne. Koty są i będą ważne. Ale czy konieczne w naszym życiu? To już zależy od nas samych. Niektórzy z nas, czują potrzebę posiadania tych zwierząt, inni mniej, a jeszcze inni wcale. Mówi się, że ta rasa zwierząt, ma rolę terapeutyczną, z czym na pewno się zgodzę. Wiele razy, Amand towarzyszył mi, kiedy czułam się źle i nie miałam obok siebie żadnego przyjaciela, aby chociażby porozmawiać. W sumie to wiele się nie zmieniło. Lecz kocie mruczenie, od razu sprawiło, że poczułam się lepiej i nabrałam chęci do życia. Teraz już wiem, dlaczego mówi się, że koty mają rolę terapeutyczną. Stąd tak zwana felinoterapia.


Cytując wikipedię: Felinoterapia – jedna z metod zooterapii polegająca na kontakcie osoby poddawanej terapii z kotemFelinoterapię wykorzystuje się w leczeniu osób starszych, niepełnosprawnych  i niedołężnych, a także niepełnosprawnych fizycznie i psychicznie dzieci.

Oczywiście są też kursy, jak i szkolenia felinoterapii, które można wykonać. Czy to nie wspaniałe, że takie zwierze jak kot, może tyle zdziałać? :) Dlatego mam do was pytanie. Czy wam, posiadaczom kota (lub innego zwierzęcia), kiedykolwiek zwierzak pomógł terapeutycznie? Podzielcie się waszą opinią na temat w komentarzach, z chęcią przeczytam wasze opinie. :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz